۴ عنصر اصلی در سایت آگهی رایگان اینترنتی


آیا میدانید عناصر اصلی در آگهی و تبلیغات رایگان اینترنتی بصورت آنلاین چیست؟ حال می توانیم با آنها آشنا شده و برای موفقیت در امر آگهی و تبلیغات اینترنتی بکار بندیم.
بهتر است بدانیم حتی اگر بهترین خدمات و یا محصولات و همچنین کاملترین اطلاعات را نیز داشته باشیم تا هنگامی که بازید کننده ای نداشته باشیم درآمد زایی نخواهد داشت. آگهی و تبلیغات اینترنتی مؤثر از اساسی ترین روشهای کسب درآمد از طریق اینترنت است که برای موفقیت بایستی آن را انجام داد. حال نکته قابل توجه، بودجه مورد نیاز در تبلیغات است. چرا که بسیاری از افراد شاید نتوانند بودجه ای برای آگهی و تبلیغات اختصاص دهند و یا حتی اصلاً نخواهند بر روی تبلیغات اینترنتی هزینه نمایند. پس به همین سبب موضوع آگهی و تبلیغات رایگان اینترنتی مطرح میشود.

می توان گفت برترین مکان برای آگهی و تبلیغات رایگان اینترنتی، همین سایت های معروف درج آگهی اینترنتی که خصوصیات آنها ذکر شد باشد که می توانیم در آنان به صورت رایگان درج آگهی کرد. بدین منظور، رعایت چهار اصل ضروری  می باشد.

آگهی و تبلیغات برتر اینترنتی به رعایت چهار اصل و عنصر زیر نیاز دارد:

(1) یک متن خوب و مناسب.

(2) یک آدرس اینترنتی.

(3) یک ایمیل ثانویه.

(4) محل خوب و مناسب برای ارسال.

خواهید دید که چگونه میتوانیم آگهی و تبلیغات خوبی داشته باشیم تا به پیشرفت شغلی کسب و کار اینترنتی ما کمک نماید.

عنصر اول: متن خوب و مناسب 

متن خوب و مناسب جهت درج در آگهی از دو منظر قابل گفتگو است: (1) موتورهای جستجو. (2) بیننده آن آگهی.

(1) متن آگهی و تبلیغات اینترنتی و موتورهای جستجو:

از این نگاه و منظر بایستی متن آگهی و تبلیغات بهینه سازی شود بدین معنی که از کلمه های کلیدی مرتبط به آن بصورت متناسب استفاده شود و حداقل دارای ۵۰۰ کلمه باشد. این چنین متنی از نظر موتورهای جستجو بسیار مناسب می باشد.

* در مورد استفاده از کلمات کلیدی بطور مناسب، رعایت نکات ذیل ضروری است:

۱- کلمه های کلیدی را که مرتبط با موضوع آگهی و تبلیغاتتان بوده و در ماه قبل حداقل ۱۵۰۰ بار جستجو شده را حتما بکار ببرید. اگر تعداد جستجو موضوع آگهی شما برای کلمه های مرتبط کمتر بود، کلماتی را که برگزینید که بیشترین تعداد جستجو را دارد و حتماً از این کلمه ها در عنوان آگهی خود نیز استفاده کنید.

۲- از این کلمه ها و عباراتهای کلیدی بصورت کاملاً عادی (و بدون هیچ زیاده روی) در متن آگهی خود استفاده نمایید.

3- در حد امکان، از برچسب های سرتیتر (headline tags) که در ویرایشگر html بصورت heading A نمایش داده می شود در آگهی خود استفاده نمایید و در هر سرتیتر یکی از این کلمه های کلیدی را بکار ببرید. (توجه: A در اینجا همان عدد رتبه تیتر می باشد. بطور مثال: شماره یک: سرتیتر اول، شماره دو: سرتیتر دوم، شماره سه: سرتیتر سوم و…)

(2) متن آگهی و تبلیغات اینترنتی و بیننده آگهی:

قطعاً هدفتان جز این نیست که می خواهید فردی که آگهی و تبلیغات شما را می بیند، به محصولات و خدماتی که شما ارائه می دهید مشتاق و علاقمند شده و به ثبت نمودن سفارش اقدام کند. پس نکته بسیار مهم اینجاست که بیننده و خواننده متن آگهی شما همان چیزی را دنبال می نماید که در پی آن بوده تا بتواند آن را در متن آگهی شما پیدا نماید. یعنی اگر بوسیله جستجوی و سرچ عبارت «آموزش زبان انگلیسی» وارد صفحه و پیج آگهی شما شده باشد، باید اطلاعاتی همچون: روش آموزش زبان، هزینه آن، مدت زمان مورد نیاز جهت یادگیری این روش و هر گونه اطلاعاتی که گمان می کنید نیاز است از آن اطلاع یابد را در آگهی خود بگنجانید.

بهترین کار ممکن این است که برای لحظاتی خودتان را بجای بیننده آگهی خود قرار دهید و ببینید به دنبال چه چیزهایی می توانید باشید تا آنها را در آگهی خود لحاظ نمایید. با توجه به این موضوع که اکثر سایت های آگهی طبقه بندی شده هستند و زمان عضویت از شما مشخصاتی را دریافت می نمایند، پس مجدداً نیازی نیست تا مشخصات خود را در متن آگهی وارد نماید. البته برخی از سایت ها نیز بدون نیاز به عضویت، امکان درج آگهی را فراهم می نمایند که در این نوع نیز در هنگام ثبت و درج آگهی مشخصات شما را دریافت می نمایند.

* ۱۰ نکته مهم در زمان نوشتن متن آگهی اینترنتی:

۱- معرفی نمودن دقیق خدمات و یا محصولات مورد نظرتان.

۲- اعلام و درج همه هزینه ها جهت استفاده نمودن از آن کالا و یا خدمات برای بیننده.

۳- نحوه و چگونگی تهیه نمودن آن کالا و یا استفاده از آن خدمات.

۴- انتخاب یک عنوان کامل و کوتاه که معرف متن آن آگهی باشد که البته در آن از کلمه های کلیدی نیز استفاده شده باشد.

۵- جذاب نمودن عنوان آگهی شما، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. ولی منظور از جذابیت استفاده از الفاظی همچون «بهترین» و یا «جدیدترین» نیست.

بطور مثال به شما نظر کدام یک از این دو عنوان بسیار جذابتر است؟ پاسخ قطعاً عنوان دوم می باشد. (1) جدیدترین و بهترین روش لاغری. (2) چطور در ۲۰ روز لاغر شویم؟

۶- باید در متن آگهی به حل مشکلی از بیننده آگهی اشاره نمود و گفت که کالا و محصولتتان چه مشکلی از آنان حل می نماید.

۷- برای متن آگهی خود حتماً در حد اعتدال از تصاویر مرتبط با آن، استفاده نمایید.

۸- متن آگهی خودتان را ارزیابی نموده تا دریابید چند درصد بینندگان آگهی شما بدان پاسخ مثبت نشان میدهند، و همچنین تأثیر تغییر در عنوان و متن آگهی را بر میزان پاسخ ها نسبت به آن بررسی کرده و آنقدر تست نمایید تا شرایط ایده آلی برای خود بیابید.

۹- به همراه آگهی خود یکسری اطلاعات نزدیک به موضوع آگهی خود به بیننده آن آگهی بدهید تا وی را مشتاق نماید که با شما رابطه ایجاد کند.

۱۰- دقیقاً همان چیزی را که دارید، معرفی کرده و صداقت پیشه کنید. حتماً  شما نیز آگهی هایی  با عنوان «پولدار شوید» را در سطح اینترنت دیده اید؛ واقعاً چند درصد صاحبان این آگهی ها، ثروتمندند؟

عنصر دوم: یک آدرس اینترنتی

زمانیکه در اینترنت و سایت درج آگهی تبلیغ می نمایید، مسلماً به یک آدرس اینترنتی نیز نیاز خواهید داشت. در حقیقت آگهی و تبلیغات بدون ارائه آدرس یک سایت و یا وبلاگ، درست همانند توزیع تراکت هایی است که در آن نام و آدرس شغل تبلیغ شده وجود ندارد! پس شما نیز باید آدرس صفحه و پیج کالا و محصول مورد نظر خود را اعلام نمایید. و اگر یکی از کالا و محصولات سیستم همکاری در فروش پورسانتی خود را تبلیغ می نمایید، میتوانید لینک آن صفحه سیستم همکاری در فروش پورسانتی را اعلام نمایید. ولی اگر برای خدمات و یا محصول مربوط به خود را تبلیغ می نمایید که سایت و یا وبلاگی ندارد، توصیه می کنیم حتماً سایت و یا وبلاگی برای آن طراحی نموده تا بیننده آگهی شما بتواند کالا و محصولتان را در سایت شما ببیند.

عنصر سوم: یک ایمیل ثانویه

اینجا منظور یک ایمیل غیر از ایمیل اصلی شما است. ولی چرا ؟

سایت های آگهی رایگان دارای بازدید کنندگان فراوانی هستند که در بین آنان همه نوع فردی وجود دارد. اما مهم ترین دسته آن بینندگان که در اینجا موضوع بحث ماست، «اسپمرها» هستند. این افراد، ایمیل ها را از سطح سایت هایی همچون سایت های درج آگهی و تبلیغات اینترنتی جمع آوری کرده و شروع به ارسال ایمیل های تجاری ناخواسته یا همان «اسپم» به آن ایمیل ها می نمایند. که این امر برای تفکیک ایمیل های تبلیغاتی از سایر ایمیل های دریافتی شما کاربرد دارد. البته برخی از سایت های آگهی رایگان ، این امکان را به شما میدهند که با ایمیل اصلی ثبت نام نموده و در زمان ثبت نمودن آگهی ایمیل دیگری را بکار بندید. ولی در مورد سایر مشخصات خود همیشه مشخصات واقعی خود را درج نمایید. چرا که بیننده آن آگهی از این طریق فقط شما را میشناسد و برای ایجاد نمودن اعتماد، راهی بهتر از معرفی بصورت صادقانه وجود نخواهد داشت.

عنصر چهارم: محل خوب و مناسب برای ارسال

همه صحبتها را کردیم و متن آگهی خود را نیز نوشتیم. ولی موضوع اصلی این است که اصلا آگهی را کجا باید ثبت و درج کنیم؟ در پی محلی خوب و مناسب جهت درج آگهی خود می باشید ولی نمی دانید چگونه آن را باید پیدا نمایید؟ پاسخ و آسانترین راه این است که کلمه هایی همچون «تبلیغات اینترنتی»، «سایت تبلیغاتی»، «آگهی رایگان» و… را در سطح گوگل و یا یاهو جستجو نماییم. ولی حالا از کجا اطمینان یابیم که سایت های یافته شده در نتیجه جستجو برای این کار مناسب هستند؟ و از کجا اطمینان یابیم که این سایت ها قادرند بازدیدکننده خوبی برای ما ایجاد کنند؟ پاسخ این است که یکی از مهم ترین فاکتورهای موجود در سایت های آگهی رایگان و طبقه بندی شده در اینترنت داشتن تکنولوژی و فناوری بهینه سازی ( SEO ) مناسب می باشد تا آگهی ما در سریعترین زمان ممکن در موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، یاهو و... یافت شود. فاکتور دیگر میزان بازدید آن سایت آگهی رایگان است که معمولاً مخفی می باشد. که می توان به پیج رنکینگ آنها همچون الکسا دقت نمود. بدین صورت می توان تا حدودی به بازدیدهای بالای آنان پی برد. پس با رعایت این ۴ اصل و عنصر ساده، می توان راندمان آگهی تبلیغاتی رایگان خود را بالا برد و بدین ترتیب شاهد افزایش قابل توجه سود بیزینس آنلاین و همچنین کسب و کار اینترنتی خود می باشیم.

البته باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که این چهار اصل و عنصر را می توان در هر جا که قصد نوشتن مقاله و یا متن آگهی تبلیغاتی و یا هر چیز دیگری را دارید، به کار بندید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن آگهی رایگان اینترنتی خود کسب نمایید.

* قابل توجه: کپی و استفاده از این مقاله بدون درج نام سایت رایگانا (www.Raygana.com) به عنوان منبع شرعا و عرفا درست نیست.
}

نماد اعتماد الکترونیک

logo-samandehi